U Žižkovské tunelu má vzniknout nová vlaková zastávka Karlín

Nyní se nacházíte: Co nás zajímá U Žižkovské tunelu má vzniknout nová vlaková zastávka Karlín

Městská část Praha 8 zvažuje vybudování dvou nových zastávek v blízkosti prostoru Balabenky a Karlína. Zvláště pak od druhé jmenované lokality si zástupci MČ slibují vylepšení dopravní situace na obou stranách Vítkovského vrchu, a obyvatelé Karlína a Žižkova pak budou moci ušetřit až několik desítek minut při denním dojíždění, stejně jako lidé pracující v uvedených lokalitách. 

Pod Vítkovským kopcem se nachází čtyři tunelové stavby, jejichž potenciál nebyl doposud plně využit. MČ Praha 8 plánuje vybudovat novou železniční stanici Karlín, která by se nacházela na karlínském konci Žižkovského tunelu. Od realizace plánu si jeho navrhovatelé slibují zlepšení dopravních podmínek pro obyvatele obou městských částí sousedících s Vítkovem. 

Nová vlaková zastávka ušetří čas i místo na silnicích 

Hlavním podnětem bylo přání odlehčit automobilové dopravě tím, že dojíždějící ze vzdálenějších městských částí či Středočeského kraje ponechají svá vozidla dále od centra metropole a vyhnou se tak dopravním zácpám ve špičkách stejně jako špatné parkovací situaci na obou stranách Žižkovského tunelu. 

Dalším argumentem plánované výstavby bylo zkrácení dojezdového času obyvatelům městských částí i lidem, kteří do zmíněných lokalit dojíždějí za prací. Odhaduje se, že lidé ze Žižkova či Karlína, kteří pracují například v Braníku či Krči by mohli ušetřit až 20 minut na jedné cestě. Stejné množství času by mohlo ušetřit tisíce zaměstnanců dojíždějících zejména do karlínských administrativních budov, ale i do mnoha menších firem a hotelů sídlících kolem ulice Husitská a Koněvova. 

Cestující vlakem z obou městských částí teď musí využít vzdálenější Masarykovo či Hlavní nádraží. Zastávka u Vítkova by tuto situaci měla výrazně vylepšit, a díky četnosti spojů tak snížit dobu přestupu na jiný vlakový přípoj či spoje PID. Potenciál nové zastávky je i v možnosti budoucího propojení s pražským severem díky dvojkolejné Severní statní dráze vedoucí úpatím Vítkovského vrchu. Zvažuje se napojení i dalších drah a lokalit včetně Žižkova. 

V neposlední řadě si autoři návrhu slibují oživení Vítkovského vrchu jako rekreační oblasti. Předpokládá se, že se vzrůstajícím využitím nové železniční stanice dojde i k vylepšení přístupových cest na Vítkov, stejně jako k mírnému nárůstu pěší a cyklistické turistiky. Dojde tak k větší vytíženosti Žižkovského tunelu, který by se tak definitivně mohl zbavit své aury „nebezpečného tunelu“.