Ošuntělá Koněvka se promění v moderní bulvár

Nyní se nacházíte: Co nás zajímá Ošuntělá Koněvka se promění v moderní bulvár

Stavební povolení čile přibývají, a tak by už začátkem příštího roku mohla začít rekonstrukce Koněvovy ulice. Významná žižkovská třída nemá být jen dopravní tepnou, stane se bulvárem, který zpříjemní život také pěším a rezidentům. Jak bude vypadat? A co radnice plánuje s nezvhlednými místy po hernách a kasinech?

"Místa, která zejí prázdnotou po hernách a kasinech v ulicích jako je Koněvova či Seifertova, mají potenciál pro soukromé galeristy. Tak, jak se v těchto ulicích řetězily herny, chceme, aby se tak řetězily provozovny s kulturním zaměřením. Mým snem je, aby se Žižkov v tomto ohledu stal místem, o kterém si budou lidé říkat, že tu seženou třeba unikátní starožitnou konvičku. Díky chystané rekonstrukci budou ulice za dva, tři roky vypadat úplně jinak," řekla pro L3 starostka Prahy 3 Vladislava Hujová. 

 

Nákladná rekonstrukce v úseku od křižovatky u Ohrady až k Trocnovské ulici má podle některých odhadů vyjít na více než sto milionů korun. V plánu je kromě nového povrchu vozovky například úprava a rozšíření chodníků, výsadba vzrostlých stromů a nová budou i parkovací místa. „Ulice přijde o několik parkovacích míst, protože chodníky v některých místech nesplňují současné normy,“ naznačuje Lucie Vítkovská, místostarostka Prahy 3.


Důležitou proměnou projdou i přechody pro chodce, z nichž některé budou nově osvětlené. „Dva přechody budou také umístěné jinak. Ty uděláme samostatnou akcí zvlášť v rámci programu BESIPu přisvětlování přechodů," vysvětluje Vítkovská. 
Očekává se, že celková oprava potrvá až dva roky. „Po celou dobu rekonstrukce by měla být ulice částečně průjezdná,“ ujišťuje ale Michaela Luňáčková, mluvčí Prahy 3. Řidiči se však budou moci místu vyhnout, pokud pojedou přes Rohanské nábřeží nebo po Jižní spojce.


Opoziční zastupitel a předseda Strany zelených Matěj Stropnický přesto postup radnice kritizuje. Ze studie, která stála více než dva miliony korun, se podle něj použilo minimum. Podle Vítkovské se ale většina studie využila, nové řízení o územním rozhodnutí by trvalo několik let a vytížená vozovka je v havarijním stavu.